Mimar, akademisyen, İstanbul'da yaşıyor, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde çalışıyor, ayrıca "off-center" mensubu. Tasarımda yapay zeka, ütopyacı / vizyoner / öykücü mimarlıklar ve kişisel özdeşlik gibi konular üzerine çalışıyor.
Stüdyodan Notlar'da bu ay Nizam Onur Sönmez ve Aslıhan Şenel, farklı hoca tipleri, öğrenci beklentileri ve idari çerçeveleriyle stüdyoyu bir ortam olarak ele alıyorlar.
Mimarlığın insansonrası ile ilişkisini sorgulayan tefrikanın ikinci bölümünde Sönmez ve Balcı, insanın siborg varlığıyla çevresiyle etkileşiminde mimarlığın ve/veya mimarlık nesnesi binanın yerini sorguluyorlar.
Mimarlığın insansonrası ile ilişkisini sorgulayan tefrikanın üçüncü ve son bölümünde Sönmez ve Balcı, günümüzde olay ve seremonin mimari karşılığını beden üzerinden okuyorlar.
Nizam Onur Sönmez ile Furkan Balcı, insansonrasının mimarlık ve mimarlığın modernizm tarihi üzerinden bir okumasını yapıyorlar. Üç bölüm halinde yayınlayacağımız tefrikamızın ilki, hilomorfizm-morfogenez ikiliği üzerinden bir modernizm eleştirisi ile başlayarak insansonrasının mimarlıkta nasıl ele alınabileceğine dair bir girişle sonlanıyor.
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.