Çizgilerden Mekanın Yazısına
Heykeltraş Alberto Carneiro’nun “Çizim bedenin yazısıdır.” sözünden ilhamla tasarlanan sergi elemanları mekanda bir metafor olarak var olurken farklı alanları çizgisel sürekliliği sayesinde birbirine bağlıyor.
Uluslararası çocuk kitapları illüstrasyonları bienali ILUSTRARTE18’in sergi elemanları Pedro Cabrito ve Isabel Diniz tarafından tasarlandı. Ekip sergi elemanlarını Heykeltraş Alberto Carneiro’nun “Çizim bedenin yazısıdır.” sözünden ilham alarak geliştirmiş.
Metal çubukların dinamik ve döngüsel hareketleriyle mekanlar arası sürekliliği sağlayan sergi elemanları, tasarımcılar tarafından mekanın yazısı olarak tanımlanıyor. Çizim eylemine başlangıcın işareti olan çizginin bir tür sentez olduğunu öne süren ekip, hareketli olan çizgilerin maddeleşmesi ile sürekli çizgilerin mekanın yazısına dönüştüğünü söylüyor. Yazı ise çizginin varlığını maddeleştiren araç olarak görülüyor.
Üçüncü boyutta hareket eden strüktür, insanların sergi alanında kesintisiz dolaşmasını ve grafiklerin hikayeleri ile birlikte okunmasını sağlıyor. Strüktürle beklemedikleri bir anda karşılaşan ziyaretçilerin müdahaleye teşvik edildiğini söyleyen tasarımcılar, uzaktan rastgele yerleştirilmiş gibi görünen sergi elemanlarının aslında geometrik bir titizlikle kurgulandığını vurguluyor. Deneyimi artıran ve etkileşime olanak sağlayan sergi elemanlarının mekanlara göre renkleri de değişiyor.
İlgili İçerikler:
-
“Ankara’da Amerikan İzleri 1950 - 1969” Başlıklı Dijital Sergi CerModern’de Açılıyor
-
Italo Calvino 100+1 Yaşında
-
Çağdaş Macar Cam Sanatı Türkiye’de
-
Günnur Özsoy ve Nevzat Sayın’dan Ortak Sergi
-
"Görünmeyen Kent" YUNT’ta İzleyiciyle Buluşuyor
-
Boyacı Dükkanı
-
“Türkiye’de Mimarlık Eğitimi” Sergisi’nin Kamu Programları Başlıyor
-
Salt’ın Türkiye’deki Mimarlık Eğitimi Tarihine Işık Tutan Yeni Sergisi Açıldı