Dağınık Düzen
Kaliforniya Sanat Okulu’nun dış mekan stüdyosunu dönüştürerek sergilemeyi farklı bir bakış açısıyla ele alan Confetti Urbanism projesi, kuruduğu geçici, renkli ve dağınık düzenin neden olacağı karşılaşmaları tasarım ve insan faktörü ile zenginleştiriyor.
Designing Material Innovation sergisine üç ay boyunca ev sahipliği yapmak üzere tasarlanan Confetti Urbanism, Kaliforniya Sanat Okulu (CCA)’nun Back Lot adını verdiği dış mekan stüdyosunda mimari, mobilya, bitki ve insan aktivitesini renkli bir dil yaratarak buluşturuyor. Proje, alanı bir sergi mekanına dönüştürürken, stüdyo kimliğini de kaybetmeyerek öğrencilerin vakit geçirebileceği, sanat ve tasarım çalışmalarına devam edebileceği hem sosyal hem de işlevsel kullanımlar sunuyor.
Alana yerleştirilen nakliye konteynerlerine malzeme deposu, malzeme geri dönüştürme merkezi, yönetim ofisi ve kaynak istasyonu gibi işlevler yüklenirken, mekanda aynı zamanda piknik masaları, saksılar içinde ağaçlar, çöp kutuları, hamaklar ve rastgele döküntüler bulunuyor. Tasarım, bu farklı işlevsel ve sosyal altyapılar üzerinde tekil bir düzen kurmak yerine alanın çoklu bileşenlerinin çeşitliliği ön plana çıkarmayı tercih ediyor. Tıpkı bir konfeti yığını gibi sergi alanına düzensiz bir biçimde, gelişigüzel dağıtılmış gibi görünen öğeler ise aslında sergilenen prototipleri dikkatli bir şekilde çerçeve içine alıyor. Boyalı diskler, kurdeleler, bantlar ve alandaki çeşitli şekiller ziyaretçileri hareket etmeye, durmaya ve belirli yönlere bakmaya yönlendiriyor. İncelikle işlenmiş bağlantılar ve hizalamalar sergilenen 5 proje arasındaki nüansları yansıtırken; özerklik ve etkileşim, çevresel etkiler ve grafik görüntüler, işlev ve eğlence gibi ikilikler yoluyla mekana nüfuz ederek sergiyi canlandırıyor.
İlgili İçerikler:
-
Mimarlıkta Bağımsız Bir Duruş: Ahsen Yapanar
“Ahsen Yapanar / Alargada Mimarlık Sergisi”, Türkiye mimarlık tarihinin özgün figürlerinden Ahsen Yapanar’ın mesleki yolculuğunu gözler önüne seriyor. İç mimar Emir Elmaslar'ın titiz bir araştırma sürecinin ürünü olan sergi, Yapanar’ın projelerini ve yaşamını, bağımsız bir teknenin duruşunu simgeleyen “alargada” kavramıyla anlatıyor. Emir Elmaslar ile bu serginin hazırlık sürecini ve Ahsen Yapanar’ın özgün mimarlık anlayışını konuştuk.
-
Masaryk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sanat Stüdyoları
-
MİMARDER ve Mimari Düşünce Platformu'ndan Gönüllülere Açık Çağrı
-
Munro’nun Işık Tarlasında Doğa ve Sanat Bir Arada
-
"2.5B" Başlıklı Sergi 21 Eylül'den İtibaren YUNT'ta
-
Salt'ın 2024 Sonbahar Programları Başlıyor
-
Ahmet Topbaş’ın “Bir Mühendisin İstikrarlı Hayalleri” Sergisi The Circle’da Açıldı
-
"Han ile Bir Dolanıklılık Hali" Sergisi Açılıyor