Füreya’nın İzinde
İlk çağdaş seramik sanatçılarından Füreya Koral’ın aramızdan ayrılışının 20. yılı anısına Kale Grubu’nun katkılarıyla gerçekleşen Füreya sergisi, sanatçının bugüne kadar gerçekleştirilmiş en kapsamlı retrospektif sergisi olma özelliği taşıyor. Károly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer ve Farah Aksoy küratörlüğünde sanatseverlerle buluşan sergi, sadece seramik alanında değil, seramik-mimari birlikteliğinin öncü isimlerinden biri de olan Füreya’yı anmak kadar anlamak da gerektiğinin önemini vurguluyor.
Eserlerinin “yüksek sanat” simgesi olarak görülmesine ve sanatın müzelere “hapsedilmesine” karşı çıkan Füreya’yı özgün bir bakış açısı ile sanatseverlerin karşısına çıkarmayı amaçlayan sergi, Kale Grubu'nun 60. kuruluş yıldönümü kutlamaları kapsamında 18 Ocak 2018 tarihline kadar Akaretler’deki Sıraevler’de ziyaret edilebilir.
Toplamda 200’e yakın eser, belge ve fotoğrafın yer aldığı sergide ayrıca Füreya’nın iç dünyası ve kendini gerçekleştirme hikayesi de anlatılıyor. Böylelikle onu hiç tanımayanlara hayat çizgisindeki önemli kırılma noktaları, üretimindeki arayışların getirdiği dönemeçleri ve eserlerini kapsamlı bir biçimde anlatabilmek amaçlanıyor. Bu kapsamda; 40 yaşında seramikle bir anlamda yeniden doğan, sanatın iyileştirici ve dönüştürücü gücünü kendinde cisimleştiren Füreya’nın 1950’li yıllardan itibaren yaptığı tüm çalışmalar bir araya getiriliyor. Bunlar arasında; mürekkeple yaptığı desenlerden litografilerine, seramik tabaklarından dış mekan panolarına, evler serisinden en son çalışması olan Yürüyen İnsanlar’a kadar birçok eser bulunuyor. Serginin kurgusu da olabildiğince Füreya’nın yaşam öyküsünü takip etmek üzere şekilleniyor.
İlgili İçerikler:
-
Mimarlıkta Bağımsız Bir Duruş: Ahsen Yapanar
“Ahsen Yapanar / Alargada Mimarlık Sergisi”, Türkiye mimarlık tarihinin özgün figürlerinden Ahsen Yapanar’ın mesleki yolculuğunu gözler önüne seriyor. İç mimar Emir Elmaslar'ın titiz bir araştırma sürecinin ürünü olan sergi, Yapanar’ın projelerini ve yaşamını, bağımsız bir teknenin duruşunu simgeleyen “alargada” kavramıyla anlatıyor. Emir Elmaslar ile bu serginin hazırlık sürecini ve Ahsen Yapanar’ın özgün mimarlık anlayışını konuştuk.
-
MİMARDER ve Mimari Düşünce Platformu'ndan Gönüllülere Açık Çağrı
-
Munro’nun Işık Tarlasında Doğa ve Sanat Bir Arada
-
"2.5B" Başlıklı Sergi 21 Eylül'den İtibaren YUNT'ta
-
Salt'ın 2024 Sonbahar Programları Başlıyor
-
Ahmet Topbaş’ın “Bir Mühendisin İstikrarlı Hayalleri” Sergisi The Circle’da Açıldı
-
"Han ile Bir Dolanıklılık Hali" Sergisi Açılıyor
-
Mimarlar Odası'nın Perspektifinden İstanbul'un Cumhuriyet Yüzyılı Sergisi Yeniden Açılıyor