XXI'de bu ay mimarlık eleştirisinin nasıl yapılabileceğini mimarlığa bir nesne yerine olgu olarak bakan bina eleştirisi metinleri üzerinden Aslıhan Şenel, Celal Abdi Güzer, Funda Uz, Gökhan Karakuş ve Ömer Kanıpak ile tartıştık. Anonim.İstanbul’la Boğaziçi Üniversitesi Güney Kampüs’te tasarladıkları Açık Alan İyileştirme Projesi'ni, TECE Mimarlık'tan Cem İlhan ile Ford Otosan Ar-Ge Merkezi’ni konuştuk. Block Architects’in Vietnam’daki Vegan Evi, İbrahim Eyüp / Eyusta Tasarım ve Mimarlık Atölyesi’nin tasarladığı Gülsuyu Cemevi ve Kültür Merkezi ve Bakırküre Mimarlık’ın Roche Ofisi de bu sayıda.
Paris’in leydisi Notre-Dame, Sen Nehri’nin ortasındaki adalardan birinden şehre bakıyor, uçan payandalarıyla.
Her eylem bir üretimdir, her üretim de bir eylem... Bu yazıda, “üretim” geçen her yere “eylem” yazılabilir.
Mimarlık eleştirisinin nasıl yapılabileceğini mimarlığa bir nesne yerine olgu olarak bakan bina eleştirisi metinleri üzerinden Aslıhan Şenel, Celal Abdi Güzer, Funda Uz, Gökhan Karakuş ve Ömer Kanıpak ile tartıştık.
Tasarımda çürümüş bir şeyler var. Mesleğimizin merkezinde yozlaşmış bir şey var: bir hile.
İstanbul’un çeperlerinde gezinmek bugünlerde özel bir deneyim sunuyor. Özellikle bu peyzajı yürüyerek dolaşmayı göze alanlar şehirin içinde veya dışında olmaya dair alışıldık hissin artık geçerli olmadığını fark ederler.
Temsil tekniklerinin mimarlığın profesyonel alanında oynadığı rolün önemi tartışılamaz. Modern olmayan mekanda temsilin böylesine bir rolü yok, metaforlar aralarında bir hiyerarşi olmadan, asimetrik olmayan bir ilişki içinde yer alıyorlar.