XXI'in Şubat sayısında dijital oyun tasarımını tartıştık. Bunun yanı sıra Elemental tasarımı UC İnovasyon Merkezi, Güzer+Şavural+Yavuz+Çetin projesi Zafer Koleji, Baraka Mimarlık tasarımı Maxx Royal Kemer ile Bakırküre Architects'in tasarladığı Deloitte Genel Müdürlük Ofisi bu sayıda yer alıyor.
Ali Batı, Çetin Tüker, Diğdem Sezen, Güven Çatak ve Serpil Ulutürk’le bir araya gelerek dijital oyun tasarımının ne olduğunu ve oyun sektörünün parametrelerini konuştuk.
Deutsche Orient Bank, modernleşme kararı almış Osmanlı’nın son dönem yapılarından biri olarak Eminönü’nde güzel bir köşe başını tutar.
Toplumsal olarak kabul görmeyen kirlilik, çevremizin bir parçası. Sadece fiziksel mekan açısından değil, aynı zamanda kişilerin davranışları açısından da.
Biçim işlevi izler, şimdilerde eski bir tasarım mantrası, tasarımın sosyal gelişimin modern uygulaması olarak özeti.
Onu icad edenler, erişilebilir kılanlar, arzu nesnesi haline getirenler, sürekli yeniden tasarlayarak moda sistemine dahil edenler onun başına böyle bir şeyin geleceğini herhalde hiç hayal etmemişlerdi.
“Verili bir toplumda, bu farklı mekanların, bu başka yerlerin incelenmesini, analizini, betimlemesini, –günümüzde sevilen deyimle– “okunma”sını konu edinmiş olan –bilim demiyorum çünkü günümüzde fazlasıyla heder edilmiş bir kelimedir– bir tür sistematik tanımını, yaşadığımız uzamın hem mitik hem de gerçek bir tür tartışmasını düşünebiliriz; bu betimleme heterotopoloji diye adlandırılabilir.”
Sou Fujimoto ile temellere odaklanan mimarlığında aradığı duyguları ve doğayla kurduğu ilişkiyi konuştuk.