1969’da İstanbul’da doğdu. 1992’de İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi. 1995 yılına kadar Ertem Ertunga Mimarlık’ta çalıştı. 1996 yılından beri Kreatif Mimarlık’ta çalışmalarını sürdürmekte olan Volkan aynı zamanda İstanbul Serbest Mimarlar Derneği yönetim kurulu üyesi.
Tefrikamızın beşinci ve son bölümünde Sevinç Hadi, Milli Reasürans’ın tasarım ve yapım sürecine dair detaylara değiniyor, mimarlığın yaşamı tasarlamanın bir parçası olduğunu vurguluyor.
Tefrikamızın dördüncü bölümünde Sevinç Hadi, Türkiye'ye döndüğü yıllarda kent planlama çalışmalarını ve Şandor Hadi ile birlikte yürüttükleri ofis düzenini anlatıyor.
Tefrikamızın üçüncü bölümünde Sevinç Hadi, Almanya’daki çalışma deneyimleri ile oradaki yaşamına dair detayları, Avrupa gezilerini ve kendisini etkileyen yapıları paylaştı.
Tefrikamızın ikinci bölümünde Sevinç Hadi, kendisini mimar olmaya yönelten nedenleri, 1953-1958 yılları arasında okuduğu İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mimarlık eğitiminin verilme biçimi ve ortamına dair deneyimleri ile günümüz eğitimi ve öğrencilerine ilişkin düşüncelerini paylaştı.
Beş bölümden oluşacak tefrikamızın ilk bölümü Sevinç Hadi’nin ilkokul ve lise yıllarından mimarlık eğitimine uzanan, farklı kentlerde ve çok çeşitli mekanlarda onu profesyonel yaşamına hazırlamış hatıralarına temas ediyor.
Doğan Tekeli, mimarlığın değişen yapı teknolojileri ve malzemelerle ilişkisi ile toplumsal katılıma dair deneyimlerini paylaşıyor.
Doğan Tekeli, siyasi, ideolojik ve ekonomik dalgalanmaların sürekli olduğu bir çevre ve süreçte iş alma modelleri, dünya görüşü ve çağın ruhunun mimari dile yansımalarını paylaştı.
Tefrikamızın bu bölümünde Doğan Tekeli 45 yılı aşan büronun yönetim ve çalışma biçiminden bahsetti.
Doğan Tekeli tefrikamıza Sami Sisa ile kurdukları mimarlık ofisinin başlangıcı ile devam ediyoruz.
Bu aydan itibaren yayınlamaya başlayacağımız tefrikamız, Doğan Tekeli'nin geçmişine, işlerine, üretme biçimi ve çalışma yöntemlerine, dönemlerin yapım tekniklerine ve kültüre uzanıyor.
Ersen Gürsel, mimari tasarım süreci, mimarlığın diğer disiplinlerle ilişkisi ve modern anlayışla kurulan mekan ve yaşam üzerine duygu ve düşüncelerini paylaşıyor.
Milenyum ile birlikte daha da belirginleşen bir şekilde, modern mimarlık söylemlerinin küreselleşme ve postmodern saldırı karşısında dağılışı, onun gücüne duyulan güveni kökten sarstı.
Ersen Gürsel, mimari pratiğinin mihenk taşlarından olan Aktur Bodrum ve Datça tatil sitelerinin ortaya çıkışını anlatıyor.
Ersen Gürsel tefrikamızın bu ayki üçüncü bölümünde, mimarlık eğitiminin geçirdiği dönüşüm ile politika, ekonomi ve kurumların bu süreçteki etkilerine yer veriyoruz.
Aydan Volkan’ın Ersen Gürsel ile yaptığı söyleşiyle, mimarın 50 yıllık deneyimi üzerinden mimarlığın yakın geçmişine yeniden bakmaya devam ediyoruz.
Beş sayı boyunca sürecek tefrikanın ilki Gürsel'in eski İstanbul mahallerinde zanaatle iç içe geçen çocukluk yıllarından akademi kapısına doğru uzanıyor.