Çapraz Yansımalar/Mimarlık, Fotoğraf ve Metin
Cemal Emden’in son beş yıldır oluşturduğu Le Corbusier portfolyosu içinden hazırlanan seçkinin yer aldığı “Çapraz Yansımalar/Mimarlık, Fotoğraf ve Metin” sergisi, modern mimarlığın önemli isimlerinden Le Corbusier’nin yarım asıra yayılan yapıtlarına odaklanıyor. Seranit Grup ve İstanbulSMD organizasyonu ile gerçekleştirilen sergide Emden’in fotoğraflarının yanı sıra Türkiye’den ve yurtdışından, Le Corbusier üzerine araştırma ve çalışmaları olan akademisyenlerin yazdığı metinler de yer alıyor.
Teşvikiye Galeri Işık’da açılan ve 8 Nisan’a kadar izlenebilecek olan sergi, ölümünün 50. yılının ardından hem Le Corbusier’nin işlerini hatırlamak hem de mimarlık, fotoğraf ve metin arasındaki ilişki biçimleri üzerinde düşünmek üzere tasarlandı. Burcu Kütükçüoğlu’nun küratörlüğünde gerçekleşen sergi, mimarın önemli yapılarının ve güncel durumların izlenmesi için önemli bir fırsat sunuyor. 2011’de Le Corbusier’in Doğu Gezisi’nin yüzüncü yılı nedeniyle Santralİstanbul’da açtığı sergi için mimarın işlerini fotoğraflamaya başlayan ve aynı zamanda İstanbulSMD üyesi olan Emden; Avrupa, Asya ve Amerika’da yaptığı çok sayıda çekim ile bu konudaki çalışmalarını geliştirdi. Fondation Le Corbusier ile işbirliği içinde çalışarak sergiler düzenleyen Emden’in çalışmaları arasında, son iki yılda Ankara, Marsilya ve Paris’te açtığı Le Corbusier sergileri sayılabilir.
Ayrıca, Emden’in çektiği Le Corbusier yapılarına dair bir grup fotoğraf, Türkiye ve yurtdışında görsel kültür ve görsel sanatlar alanlarında çalışan akademisyenlere gönderilerek, onlardan içlerinden seçecekleri bir yapı üzerine, o imgenin kendilerine neden “çekici geldiğini” ifade eden bir başlık ve bir kısa metin üretmeleri istendi. Proje ile mimarlık ve fotoğraf üzerine eşzamanlı, spontane ve öznel düşünceler üretmek için zemin sunmak amaçlandı. Sergilenen fotoğraf ve metinlerin yer alacağı bir de kitap basılacak.
İlgili İçerikler:
-
Mimarlıkta Bağımsız Bir Duruş: Ahsen Yapanar
“Ahsen Yapanar / Alargada Mimarlık Sergisi”, Türkiye mimarlık tarihinin özgün figürlerinden Ahsen Yapanar’ın mesleki yolculuğunu gözler önüne seriyor. İç mimar Emir Elmaslar'ın titiz bir araştırma sürecinin ürünü olan sergi, Yapanar’ın projelerini ve yaşamını, bağımsız bir teknenin duruşunu simgeleyen “alargada” kavramıyla anlatıyor. Emir Elmaslar ile bu serginin hazırlık sürecini ve Ahsen Yapanar’ın özgün mimarlık anlayışını konuştuk.
-
MİMARDER ve Mimari Düşünce Platformu'ndan Gönüllülere Açık Çağrı
-
Foro Normandie
-
Munro’nun Işık Tarlasında Doğa ve Sanat Bir Arada
-
Cabanon: Dünyanın “En Büyük” En Küçük Dairesi
-
"2.5B" Başlıklı Sergi 21 Eylül'den İtibaren YUNT'ta
-
Salt'ın 2024 Sonbahar Programları Başlıyor
-
Ahmet Topbaş’ın “Bir Mühendisin İstikrarlı Hayalleri” Sergisi The Circle’da Açıldı