Müstakil Konfor
Mobilyaları Aziz Sarıyer tarafından tasarlanan Akmerkez Cinema Pink, insan hareketleri temel alınarak oluşturulan küçük detaylar ile izleyicinin konforunu ön planda tutuyor.
Farklı işlevsel değerlere sahip ortamları tasarlayan farklı disiplinlerin kendine ait başkalaşımları vardır. Bu sebeple Akmerkez Cinema Pink’i tasarlarken mekanların kendine has karakterlerini etkili bir şekilde ortaya çıkarmak istedik. Bunu yaparken sinema salonunun perdesi, koltukları, ses sistemi, merdivenler ve hol için en etkili tasarım ürünlerini mekanda kullanmaya çalıştık. Bu bağlamda sinema koltuğu belki de izleyici ile kurduğu ilişki açısından en önemli tasarım unsuru olarak karşımıza çıkıyor.
Sinema koltuğu tasarımı önemli kriterler içerir. Sinema izleyicisi bir buçuk saat hiç kalkmadan, tanımadığı iki kişi arasında oturduğu koltuğunda mutlu olabilmelidir diye düşünüyoruz. Kreatif tasarım danışmanlığını Aziz Sarıyer’in yürüttüğü projede sinema için özel olarak tasarlanan sinema koltukları, Derin Design markasının üretimiyle hayata geçti. Lobi alanlarında da Derin Design koleksiyonundan End oturma sistemi, Wind puflar, Blok koltuklar, Tot sehpalar ve Ray aydınlatmalar da kullanıldı.
Akmerkez sinemaları içindeki sekiz adet salonda koltuk sayılarını en az miktarda yerleştirdik. Bu nedenle sıra aralıkları geniş tutuldu, kolçak enleri kalınlaştırıldı, tekli ve ikili oturum imkanı sağlandı, koltuk yanlarında baş yaslama kulakları oluşturuldu, terlemeyi önleyen gerçek deri kaplandı. Özellikle koltukların ergonomik tasarımı sayesinde izleyicilerin konforuna fazlasıyla destek verilmesini düşündük. İzleyicinin görüntüye konsantrasyonunu kolaylaştırmak için koltukta, genel oturma yüksekliği, genel oturma derinliği ve eğimi, genel sırt ve kol yüksekliği önem kazandı.
Merdiven ve sahanlıkları geniş tuttuğumuz salonlarda sıra ve koltuk numaralarını dijital düzenekte uyguladık. Özellikle de ses ve görüntü sistemi dünyanın şu andaki en gelişmiş teknolojisiyle donatıldı.
Yüksek Konsantrasyon
Aziz Sarıyer
Salonu tasarlarken birinci planda seyircinin perde ile en yüksek konsantrasyona ulaşabilmesini, rahatını ve çevresi ile temasını en aza düşürerek onlara mahrem bir ortam sağlamayı hedef aldık. Sinemanın değerli olmasını, değerli olması için de izleyicinin sinemadayken hak ettiği rahatlığı bulmasını istedik. İnsanların fiziksel yapılarının birbirlerinden farklı olması nedeniyle koltuk tasarımı hassas bir ayarlama gerektiriyor. Koltukları tasarlarken izleyicinin rahatlığını ön planda tuttuk. Koltukları en yüksek kalitede ürettik. Koltuk aralarını, sıra sayısını azaltarak geniş tuttuk. Sinema koltukları ile projede yer alan her türlü teşhir ürününü tasarladım. Filiz Yılmaz ve Haldun Özkurt’un organize ettiği projede ben yaratıcı tasarım danışmanlığımla renkleri, tonlamaları ve sistemleri ayrıca bir süzgeçten geçirdim.
Ne düşünüyorsunuz?
İlgili İçerikler:
-
Bitkilerin Tanımladığı Ofis
-
Tarihi İzler ve Mülkiyet Bağlamında Üretim Mekanları: Cibali Ayakapı Hamamı İşlevsel Dönüşüm Önerisi
Sakarya Üniversitesi öğrencileri, İstanbul Cibali'deki Ayakapı Hamamı için tasarladıkları çağdaş ek ile dışa kapalı hamam yapısını kente entegre etmeyi amaçlamışlar.
-
Türkiye’de Kentsel Muhalefet Alanı Olarak LGBTİ+ Hareketi ve Eylemliliğin Kırılma Noktaları
Kentin Muhalif Yüzü köşesinde bu ay Çağlar Özbek, LGBT+'lerin mücadelesinin Beyoğlu özelindeki mekansallığını ve de kent hakkı eksenine uzanan ortak eylemliliklerini kaleme aldı.
-
Sahne Ömrünü Tasarlamak
-
Parkla Bitişik
-
Taksim'de (Geçmişten Dersler Çıkarılarak) Yeni Yarışmalar Düzenlenebilir
Korhan Gümüş, imajların gösterenleri üzerinden bir okuma yaparak Taksim Meydanı için açılmış olan yarışmalardan öğrenilenlerle yeni yarışmaların açılabileceğini öne sürüyor.
-
Hareketli Çay Bahçesi
-
Oyuna Eşlik