Yapı Sektörü İle Mimarlar Arasında Köprü Olmak
İlkay Öngün ve Aslı Sekmen’in kurduğu Mimarşiv, yapı sektörüyle mimarlar arasındaki iletişimde bir köprü görevi üstleniyor. Aslı sekmen, bunun önemini ve potansiyellerini anlattı.
Hülya Ertaş: Mimarşiv’i sektörde nasıl bir boşluk gördüğünüzü düşündüğünüz için kurdunuz?
Aslı Sekmen: Mimarşiv, mimarı ve nitelikli malzemeciyi buluşturan özellikli bir kanal, bir iletişim platformu. Yılların deneyimi ve tecrübesi bu noktadaki boşluğu bize gösterdi diyebiliriz. İlkay Fransa’dan geliyor ve Fransız firmalarına danışmanlık verdiği bir şirketi vardı. Dokuz yıl boyunca pek çok mimari ürünle ilgili pazar araştırması ve bire bir mimari tanıtım yaptı. Benim de sekiz yıl, Avrupa menşeli farklı mimari ürünlerin distribütörlüğünü yaptığım bir firmam vardı. Her ikimiz için de yoğun olarak mimarlık firması ziyaretleriyle geçen yıllardı. Bu süreçte, malzeme tedarikçisi olarak ve doğrudan üretici firmalarla çalışarak; bir yandan bu tarafın ihtiyaçlarını analiz edip mimar tarafının isteklerini gözlemleme şansımız oldu. Malzeme firmaları için mimarlara ulaşmanın gereklilik ve zorluklarını; mimarlar için de doğru malzemeye doğru zamanda ulaşmanın önemini fark ederek bu iki grubu buluşturan bir yapı kurma fikri Mimarşiv’in temelini oluşturdu.
Sektör deneyimlerimiz bize hem alanımızda uzmanlık sağladı, hem de açık olan noktayı önümüze getirdi. Kurduğumuz yapı ile ürünlerin en yeni, en güncel katalog ve numuneleri doğru zamanda ve proje bazlı talep edilerek mimari ofislere giriyor. Mimar ürünün kategorisindeki danışmanlık ve uygulama firmalarına ulaşabiliyor. Biz işimizin odağına mimari malzemeyi koyduk ve sektörün tüm taraflarını (mimar-malzemeci-uygulamacı-danışman) bir araya toparlayan Mimarşiv’i kurduk.
HE: Ağırlıklı olarak iletişim ağı üzerinden ilerleyen bir iş yapmaktasınız. Mimarlar ile yapı malzemesi firmaları arasındaki ilişkide nasıl bir rol üstleniyorsunuz? Bu ilişkinin gelişiminin genel olarak ne gibi faydaları olacağını düşünüyorsunuz?
AS: Mimarşiv, mimarlar ve yapı malzemesi firmaları için çalışan bir iletişim kanalı. Alanında uzman ve her iş ortağıyla bire bir çalışan bir ekibiz. Bu çalışma sistemimiz, yaptığımız işte fark yarattığımız nokta.
Mimarlar bir yandan yeni ürünlerden, sistem çözümlerinden haberdar olmak istiyorlar. Bir yandan da yoğunlukları arasında o anda üzerinde çalıştıkları projeyle çok ilgisi olmayan ürünlere vakit ayırmak istemiyorlar. Yapı malzemesi firmaları ise ürünlerini mimarlara sunmak, tanıtmak ve projelerinde kullandırmak istiyorlar. Burada bizim üstlendiğimiz kritik rol, malzeme firmalarını ürünlerinin, ürünü proje portföyü açısından kullanma potansiyeli olan mimari firmalara, doğru zamanda ulaştırmak şeklinde özetlenebilir.
Bu ilişkinin gelişimi öncelikli olarak ilişkideki her tarafa zaman kazandırır. En müthiş malzemeyi, o anki projenizde potansiyeli yoksa dinlemek istemezsiniz ama aylar sonra, ihtiyacınız olduğunda doğru firmaya ulaşmak için günlerce araştırmanız gerekebilir. Mimarsiv.com’un ve bire bir hizmetlerimizin en büyük avantajı, mimar ve malzemeciyi doğru zamanda, katalog ve numune yığınları arasında kaybolmadan birbirleriyle buluşturması. Bunun yanında dünyadaki malzeme sektörü güncelini takip etmek mesleki açıdan çok önemli. Mimarşiv bunu, Ticaret Odaları ortaklıkları ile bambaşka bir boyutta sunuyor. Mimarsiv.com üzerinden, pek çok Avrupa ülkesinden Türkiye’ye yeni giren ya da girmek isteyen malzemelerden haberdar olmak mümkün.
HE: Her şeyin dijitalleştiği bir dönemde siz yüz yüze iletişimi vurgulayan bir iş yapıyorsunuz. Bunun ne gibi avantajları var?
AS: Vakitten kazandırmak ve bilgiyi güncel tutmak için dijitalde olmamız gerekiyordu, olduk. Mimarsiv.com yaptığımız işin vitrini, dijital yüzü. Ancak, sadece dijitalde çok iyi olmak ve geniş kitlelere ulaşmak bizim nihai hedefimiz değildi. Bizim önemle üzerinde durduğumuz, olmazsa olmazımız, bire bir ilişkiler oldu hep. 2015 başından beri her ay ofisimizde yaptığımız ve her seferinde 45-50 mimarı ağırladığımız, MimLoft Mimar Buluşmaları bu nedenle başladı ve keyifle devam ediyor.
Konseptimiz dijital bir iş modelini insan ilişkileri ve samimi değerler üzerine yapılandırmak olarak tanımlanabilir. Bunun en büyük avantajı şu: Biz gerçek ilişkiler kuruyor, mimar ya da malzeme firmasını gerçekten dinliyor, anlıyor ve ihtiyaçlarına göre çözümler sunuyor veya üretiyoruz. Bire bir tanışmanın, paylaşmanın gücüne ve samimiyete inanıyoruz. Bu doğrultuda da kazancımızın ciddi bir kısmını mimari ziyaretler ve Mimarşiv davetlerine ayırıyoruz. Bu yatırımın, bilgi paylaşımıyla ve insani ilişkilerle, keyifle çok daha büyük bir kazanca dönüştüğüne ve hem bize, hem de dokunduğumuz her iş ortağımıza kazandırdığına inanıyoruz.
HE: Şu anda yapıyor olduğunuz işin nasıl gelişeceğini ve mimarlık ortamına ne gibi yenilikler katabileceğini düşünüyorsunuz?
AS: Mimarşiv modelimiz Avrupa’nın sistemli ve net duruşuyla, Türkiye’nin samimi ve bire bir ilişki odaklı yapısını buluşturuyor. Bu noktada iş modelimizden, yaptığımız etkinliklere ve bağlantıda olduğumuz uluslararası kurumlara kadar çalıştığımız her alanda farklı olmaya ve yapılmayanı yapmaya çabalıyoruz. Bu yolda mimarlık ortamına, işe yarayan, keyifli ve sonuç odaklı çözümler ve fikirler sunmaya devam edeceğiz.
İlgili İçerikler:
-
ArchIST Awards For Interior Design 2019 Başlıyor
-
Akrilik Tasarım Yarışması
-
ArchIST Awards For Interior Design İçin Başvurular Açıldı
-
Mimarsiv Selection 2017'de Mimarlık, Tasarım ve Sanat Bir Araya Geldi
-
Tepta Aydınlatma MIMARSIV Selection’da
-
MIMARSIV Selection 2016, Yenilikçi Tasarımları Mimarlarla Buluşturdu
-
Bütünsellik Arayışları
-
XXI iPad Temmuz - Ağustos Sayısı Çıktı!