XXI'de bu ay Stüdyo Evren Başbuğ Mimarlık tasarımı Bostanlı Yaya Köprüsü ve Gün Batımı Terası, Urbar Kentleşme ve Mimarlık'ın Avdan Geri Dönüşüm Müzesi, Studio Gang tasarımı Arcus Sosyal Adalet Merkezi, Haus Space tasarımı Kafe Pho ve Design, Bitches'in Button Mash projeleri yer alıyor. Murat Çetin ve Ece Çokca kaleminden Büyük Valide Han'ın eklerini, Özlem Yalım'ın James Turrell'e dair yazısını ve Hülya Ertaş'ın "Kim Kimin için İnşaat Yapıyor?" sergisi izlenimlerini de bu sayıda okuyabilirsiniz.
Entropi nedeniyle zamanı tek yönlü ve çizgisel akar gibi algılamamız, bize geleceğin önümüzde uzanan ve kurgulanması gereken bir formatta olduğunu düşündürtüyor.
Arter’de 13 Ağustos’a kadar devam edecek Görme Biçimleri sergisi vesilesiyle Özlem Yalım, hayatı boyunca ışıkla deneysel üretimler yapan James Turrell’e dair yazdı.
'Belirsizlik ya da sanatsal kasıt içermeyen şeyler kavramı, soyutlamalar dünyasının yapaylığından dönüşü temsil eder.'
İngiliz Kraliyet Mimarlik Enstitüsü (RIBA), 8 Mart - 25 Haziran 2017 tarihleri arasında Mies van der Rohe + James Stirling: Circling the Square sergisine ev sahipliği yaptı.
Alberti’den mimarın rolü tanımına ek olarak daha bahsedeceklerimiz olduğunun ipuçlarını ara ara veriyorduk ya, kendisinin tasarım yaklaşımını açma zamanı artık geldi.
Murat Çetin ve Ece Çokca, mimari koruma disiplini ve kültürü bağlamında ek kavramını, Büyük Valide Han üzerinden okuyor.
Tasarıma dair cevaplamanın en zor olduğu sorulardan biri: Süreç nasıl gelişti?
Modern olanı imha süreci, tıpkı bir kitap yakma, sanat eserlerini yasaklama hareketi gibi dalga dalga, kademe kademe her alana yayılarak devam ediyor.
İstanbul Mimarlar Odası’nda 12 Mayıs - 3 Haziran arasında yer alan “Kim Kimin İçin İnşaat Yapıyor?” başlıklı sergi, konut meselesine Berlin’den güncel alternatiflere yer verdi.