Lerzan Aras, ortaya çıkışının üzerinden bir yılın geçtiği covid-19 salgınının mimarlığa uzun vadeli etkilerinin olup olmayacağını araştırıyor.
Stüdyodan Notlar'da bu ay Sedef Doğaner ve Şebnem Önal Hoşkara ABD Ulusal Mimarlık Akreditasyon Kurulu NAAB'nin yakın zamanda geçirdiği değişime ve mesleğin dönüşümüne paralel olarak mimarlık eğitiminin nasıl evrilebileceğini kaleme aldılar.
Kentin Muhalif Yüzü'nde bu ay Fırat Genç, COVID-19 salgını dahil içinde bulunduğumuz çoklu kriz ortamında şehirleri müşterek olarak görmenin potansiyellerini öne sürüyor.
Post-pandemik dünyada kamusal mekanın üretiminde kutsallıkların terk edildiği yeni bir anlayış geliştirmek mümkün mü?
Aslı Yalçın Covid-19 pandemisiyle birlikte mimarın teknolojiyle ilişkisinde virtüel flanör ve dronör rollerini sorgulayarak transhümanist olasılıkları ortaya seriyor.
Stavros Stavrides, koronavirüs pandemi krizine çözüm olarak ortaya çıkan müşterekleşme pratiklerinin kolektivite, işbirliği ve dayanışma ile nasıl çözümler ürettiğini anlatıyor.
Sosyal tasarım pratiklerine dair genel bir retrospektif anlatıyla 21. yüzyıla dair yerel bir okuma.
Sosyal tasarım içinde bulunduğumuz kriz ve ardından yeniden kurulacak toplumsal ilişkiler için neler öneriyor?
Çevrimiçi yaygın eğitimde mimarlığın kendine has bir niteliği var mı? Bu yeni anlatıda birinci sınıf eğitiminin payına neler düştüğünü Aktan Acar kaleme aldı.
Koronavirüs salgınına Antroposen bakış açısıyla yaklaşarak üretilen görsel-mekansal virallik, salgının kendisi kadar tehlikeli olmasın?
Stüdyodan Notlar'ın bu ayki konuğu Deniz Güner, yeni koronavirüs salgını ile mimarlık eğitiminde “istisna”nın normatif hale gelişini kaleme aldı.
COVID-19 salgını ile birlikte kentlerdeki halk sağlığı meselesine çok disiplinli bir yaklaşımın gerekliliği de kalıcı bir çözüm için gündeme gelmeli.