XXI’de bu ay Bingöl Barka Mimarlık & Danışmanlık tasarımı Lapseki Hükümet Konağı, SO? tarafından yenilenen Beylikdüzü Atatürk Kültür Sanat Merkezi, Emir Drahşan’ın ekolojik ve kırsal yaşam ilkeleriyle hayata geçirdiği Ekoköy, Farming Architects’in VAC Library ve Design, Bitches tarafından tasarlanan 9 Dots projeleri yer alıyor. Bunların yanı sıra Sevinç Hadi tefrikamızın üçüncü bölümünü ve Lerzan Aras’ın kuruluşunun 100. yılında Bauhaus’un ilkelerini değerlendirdiği yazısını da bu sayıda bulabilirsiniz.
Lerzan Aras, kuruluşunun 100. yılında halen eğitim modellerine ilham olmaya devam eden Bauhaus’u ve gücünün dayandığı ilkeleri, güncel sorunlar ve koşullar bağlamında yazdı.
İyi bakılmış bir ormandan geçerken, önce karmakarışık bir ağaç yığını görürsünüz. Sonra tam bir noktada bakarsınız ki, aslında hepsi düzgün sıralanmışlardır. Netlik.
Ne zaman bir mimari proje paftasıyla karşılaşsam, gözüm ilk olarak insan figürlerine yapılan muameleye kayıyor.
Kaşıklar, özellikle de yemek kaşıkları, un, tuz, şeker gibi küçük taneli muhtevanın miktarını ölçmek için kritik gereçlerdir. Kaşığın doluluk oranı, tepeleme, kaşık dolusu ve silme tabirleri ile belirtilir.
Kamusal alanlardaki dönüşümlerin failleri karşımıza genellikle siyasal şebekelerle olan bağları, sermaye ve güç ilişkileriyle çıkarlar. Yaptıklarını tartışmaya açmaya çabalamazlar.
Zenginler “için”, onların iPhoneları ya da Porsche’leri için yapılan tasarımları sorgulamaktansa neden fakirler “ile” tasarım yapmakla yükümlü sayıyoruz kendimizi?
Tefrikamızın üçüncü bölümünde Sevinç Hadi, Almanya’daki çalışma deneyimleri ile oradaki yaşamına dair detayları, Avrupa gezilerini ve kendisini etkileyen yapıları paylaştı.