Döşemelerin Altında Uzanan Kökler
Mimar Dimitris Pikionis’in Atina’daki Philopappos Tepesi’ne çıkan yol için tasarladığı kaldırım döşemesine ve onun üzerine düşen ağaç gölgesine bakıyoruz. Tepenin zirvesinde de bizi Philopappos’a adanmış bir anıt beklemekte. Peki, kim bu Philopappos? Adıyaman Samsat doğumlu Komagene Krallığı prensi. Roma İmparatorluğu Komagene’yi tehdit olarak görüp işgal edince şehrinden edilip Atina’ya yerleşir. Orada yaşamını şekillendirir, hatta aristokrat olmamasına karşın Roma Senatosu’na kabul edilir. Ölümü sadece ailesi için değil, Atinalılar için de bir üzüntüye neden olur ve bu tepeye anıtı dikilir. Bugün durmaksızın farklı nedenlerle ülkelerini terk etmeye zorlananlara yönelik Atinalıların bir kısmının gösterdiği hoşgörünün kökleri belki de Philopappos’a uzanıyor; kaldırım döşemesinin üzerine gölgesi düşen ağacın köklerinin yolun altında uzanması gibi.
İlgili İçerikler:
-
Tarihin Zihin Haritası
Güneş kendi döngüsüyle her an farklı bir hikâye anlatıyor dokunduğu duvarda. Duvar, fiziksel bir sınır olmanın ötesine geçerek zamanın ve kültürün etkileşimlerini göz önüne seren bir zihin haritası oluyor adeta.
-
Kimsesizlerin Kimsesi Rönesans?
Tarihi binaların içinde günümüz insanı görmek, hızla alışılabilen bir şaşkınlık. Tarihi çevrelerde otobüsler, elektrik direkleri, trafik ışıkları görmeye de hızla gözümüz alışıyor.
-
Mimarlık Banyosu
D vitamini için haftada iki güneş banyosu, ilham için her gün biraz göz banyosu, yorgunluk için ayda bir köpük banyosu... Yüksek hızlı tren hatlarının kesiştiği, daha da hızlı uçakların geçtiği bu güvertede, her an kanatları altındakilere kanabilecek kadar uçarı...
-
İstanbul Modern, Yeni Müze Binasının Mimarı Renzo Piano’yu Ağırladı
-
Sokaktaki Bizans
Suriçi İstanbul'unda dolaşmanın belki de en güzel yanı, yürürken aniden karşınızda beliriveren, yapılı çevre içerisinde günlük yaşantıya göz kırpan Bizans mimarisi.
-
David Alan Chipperfield, 2023 Pritzker Mimarlık Ödülü'nü Aldı
-
İstanbulSMD Mimarlık Günü’nü Scarpa ile Kutluyor
-
Kendi Halinde
Boğaza sırtını dönmüş bir kulübe, bir sığınak... Denizin betonla buluştuğu yerden bütün heybetiyle başkaldıran, adeta her şeye rağmen ben de buradayım diyen bir ağaç...