Kırsal Üretimin Kimliği
Bölgedeki mevcut konutların tipoloji ve yapım tekniklerini araştırarak başlayan süreç ile, kırsaldaki üretim faaliyetlerini destekleyecek bir prototip yapı tasarımı hedeflenmiş.
Projenin tasarım süreci Pohegaon bölgesindeki konutlar için çeşitli çağdaş fikirlerin anlaşılması ve değerlendirilmesi ile başlamış. Konut sahipleri Atelier Shantanu Autade ekibinden dinlenme, yeme ve barınma işlevlerini karşılayacak bir mekan tasarlamaları talebinde bulunmuşlar. Üretilen yapının bölge için öznel bir kimlik oluşturması nedeniyle tarım arazileri için bir prototip oluşturması hedeflenmiş. Bu nedenle mekan, yetiştirilen ürünlerin depolanması, paketlenmesi ve satılması, yemek pişirme tesisleri ve çiftliklerde çalışan işçilere geçici barınak sağlama gibi çeşitli faaliyetler üzerinden programlanmış.
Bölgedeki geleneksel konut yapısını anlamak için tasarım süreci başlamadan önce bölge halkı ile anketler yapılarak ihtiyaçlar ve gereklilikler belirlenmiş. Bu sayede çamur döşeme kullanılarak inşa edilmiş verandalı konutlardan, beton ve teneke çatılarla inşa edilmiş bungalovlara uzanan düşük maliyetli konut üretim biçimlerinin süreçleri araştırılmış. Mevcut konutların tipolojilerinin ve yapım tekniklerinin araştırılmasından sonra yapıda galvanizli çatı ile kaplı metal prefabrik iskeletli ince beton duvar kullanılmaya karar verilmiş. Tipolojik bir prototip arayışında zemini oluşturacak bir platform, metal çerçeve iskelet, çatı için oluklu levhalar gibi yapının ana unsurlarını oluşturacak malzemeler belirlenmiş.
Yapının merkezinde yaşam ve dinlenme alanını ayıran ortak pişirme alanı mevcut. Yapı malzemelerinin ve konut içi mekan konumlanmasının ayrıksı hali, yapıyı dışarıdan parça parça okunabilir hale getirirken aynı zamanda içeriden ve dışarıdan kesintisiz görsel iletişim sağlıyor.
İlgili İçerikler:
-
Günümüz Kenti İçin Bir Manifesto Denemesi: Köpük Kent
Kentin bütünü ve onu oluşturan yapılı çevreye dair konular, kullanıcısıyla birlikte bir anlam kazanır, zamanla değişir, dönüşür ve birbirlerini tekrar tekrar üretirler. Bu anlamda yapılı çevre her zaman sosyo mekansal çerçeveden bakılması olanaklı ve zorunlu bir mecradır.
-
Zeytinli Evi
-
Çizgi Dışı
-
Dönüşen Çizgiler
-
Yurtdışı Deneyimleri
Tefrikamızın üçüncü bölümünde Sevinç Hadi, Almanya’daki çalışma deneyimleri ile oradaki yaşamına dair detayları, Avrupa gezilerini ve kendisini etkileyen yapıları paylaştı.
-
Korumanın “Normal” Toplumsuzluğu
Ne zaman bir mimari proje paftasıyla karşılaşsam, gözüm ilk olarak insan figürlerine yapılan muameleye kayıyor.
-
Ters Köşe Ekoloji Kitaplaştı!
-
Döngü Kafesi