İnsanlık, her yeni teknolojiyle karşılaştığında benzer korkular yaşamıştır. Sanayi devrimi, internet ve otomasyon süreçlerinde olduğu gibi, yapay zekâ da başlangıçta belirsizlik ve endişe yaratıyor.
Pandemi döneminde stüdyolarda bir arada olma durumlarının techne ve teknoloji bağlamında eleştirisi...
Mimarlık tarihinde Crystal Palace kadar önemli bir yer tutan çok az yapı bulunur.
Yaratıcılık -özellikle de teknolojiye dayanan yaratıcılık- gerek arka planında yatan emek süreçleri gerekse gerçekleştirilmesine ön ayak olabileceği gelecek senaryoları babında bireysel-şekilsel değil de kolektif-toplumsal bir olgu olarak yeniden ele alınabilir mi?
İlk serisi Paris’te 1900 yılında düzenlenen Exposition Universelle için üretilen bir dizi fütüristik resim, o zamanlar çok uzakta görülen 2000’li yıllarda yaşamanın nasıl olacağını tasvir ediyordu.
Dünyayı farklı bir algı biçimiyle yorumlaya ve göstermeye çalışan Marshmallow Laser Feast ekibinin işlerini kreatif direktörü Ersinhan Ersin ile konuştuk.
Refik Anadol ile yeni ifade ve algılama biçimleri öneren çalışmalarından, elle dokunamadığımız malzemelerin teknolojiyle çakışma senaryolarından bahsettik.
helloWorld.3 Bu, hesaplamalı tasarım ve dijital üretim ile ilgili her konuyu inceleyeceğimiz mütevazı aylık köşemizin ilk sayısı.
Project Nebula projesini Ayşegül Karaman, Esra Akdere ve Şebnem Şoher ile konuştuk.
Bana öyle geliyor ki, Başdiyakoz karakteri üzerinden “Kitap, mabedi öldürecek.” diyen Hugo’nun kayıt altına aldığı tarihsel dönüm noktası, “mimarlığın yok oluşu”ndan ziyade, mimari üretim süreçlerinin iki boyutlu bir görselliğe hapsolunmasıyla ilgiliydi.