XXI iPad Şubat Sayısı Çıktı!
Kalebodur sponsorluğuyla hazırlanan XXI iPad Şubat sayısı çıktı!
XXI'de bu ay mimarlık ortamının arayışları var. Sanat, tasarım ve zanaati bir araya getiren Karya Akademi'yi konuştuğumuz Faruk Malhan söyleşisini, Mehmet Sinan Bermek'in Roma Maxxi Müzesi'ndeki İstanbul Sergisi izlenimlerini ve Alexis Şanal ile yaptığımız söyleşide tarihi Bomonti Bira Fabrikası'nın Bomontiada'ya dönüşüm hikayesini de okuyabilirsiniz. Düzce Umut Atölyesi'nin desteklediği Düzce Umut Evleri, Urko Sanchez'in tasarladığı Cibuti'deki Sos Çocuk Köyü, PAB Mimarlık'ın Senegal Kent Pazarları projesi, Tekeli Sisa Mimarlık Ortaklığı ve CM Mimarlık tasarımı Vinero Şarap Üretim Tesisi ve Misafirhane binası, Pei Cobb Freed & Partners tasarımı Finansbank Genel Müdürlüğü binası ve Alper Derinboğaz'ın Tri-Fold'u da bu sayıda yer alıyor.
Ücretsiz indirip okumak için tıklayın: http://apple.co/1wwB965
İlgili İçerikler:
-
Kente Açılmak İsteyen Sahne
-
Dolular, Boşlar ve Yarı Geçirgenler
-
Bit Pazarının Üzerindeki Nur Bulutu: Alois Riegl’ın “Modern Anıt Kültü”
Ritsos’un birkaç dizeyle veciz bir biçimde dile getirdiği kritik meseleyi Avusturyalı sanat tarihçisi Alois Riegl (1858-1905) 20. yüzyılın başında kaleme aldığı “Modern Anıt Kültü: Doğası ve Kökeni” (1903, Viyana) adlı makalede etraflıca ele almıştı.
-
İç Öğrenim
Nedense ODTÜ’ye ilk gidişim çok geç oldu, 2013’te soğuk bir Nisan günüydü.
-
Üretimin Doğası
-
Prag’da On Figür, Üç Anti-Figür
Prag’ın kent merkezinde sadece binalarda değil, her yerde yüz figürleri karşımıza çıkar. Batı heykel sanatında ilk yüz ifadesinin 1200’lü yıllarda, gotik ortaçağ heykellerinde ortaya çıktığı söylenir.
-
Sıradanlığı Kırmanın İkili Dili
-
Tasarım ve Denetim Odağı
Bizi birçok yolla “güçlendirdiği” söylenen tasarımla çevrili haldeyiz ve Kendin Yap (DIY) akımının ana fikri bireyin gündelik yaşamında ürünlerle etkileşiminde doğrudan denetimi elinde tutması üzerine kurulu.