XXI’de bu ay Ignacio Urquiza Seoane, Bernardo Quinzaños Oria ve CCA ortaklığında gerçekleştirilen EBC Aguascalientes, Cubo Rojo Arquitectura tasarımı La Ganadera, Junsekino Architect and Design tasarımı Kaeng Krachan Kütüphanesi, LOT Studio’nun Sancaktepe Engelli Eğitim Merkezi projesi, Laura Katharina Strähle ile Ellen Rouwendal’ın Okana Center for Change projesi ve LabF3 tasarımı Contrada Bricconi var. Ayrıca Burcu Ateş, Melek Pınar Uz Baki ve Elif Selena Ayhan Koçyiğit’in 2022 yılı Avrupa Kültür Başkenti seçilmiş Kaunas’ta gerçekleştirilen yaz okuluna dair deneyimlerini ve Eser Epözdemir’in Türkiye’de arkeolojik varlıkların korunması için bilgi ve farkındalığı artırmayı hedefleyen SARAT projesinin proje koordinatörü Gül Pulhan ile yaptığı söyleşiyi de bu sayıda bulabilirsiniz.
Cemal Emden'in fotoğraflarına Hülya Ertaş'ın notları
Kaunas 2022 projesi kapsamındaki etkinliklerin bir parçası olan yaz okulunun katılımcıları Ateş, Baki ve Koçyiğit süreci ve etkinliğin düzenlendiği yer ile ilişkisini yazdı.
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
Yaratıcı süreçler narin ve kırılgan uğraşlardır. Bu nedenle siyasal yapılarla, kurumsal bürokrasilerle doğaları gereği farklı türden yönetimsellik biçimleri gerektirirler.
Türkiye’nin arkeolojik varlıklarının korunması için bilgi ve farkındalığın artırılması hedefiyle çalışılan SARAT kapsamında ülke genelinde bir arkeoloji ve toplum ilişkisi anketi yapıldı.