XXI Kasım sayısında Carles Oliver, Antonio Martin, Joaquin Moya ve Alfonso Reina tasarımı Deniz Eriştesi Yeniden: 14 Sosyal Konut Projesi, Hochc ve Gewerkdesign tasarımı Wald.Berlin.Klima, Guinée Potin Architects’ten 64 Sosyal Konut, Tavares Duayer Arquitetura'dan Malha ve Ark4lab Architecture ile Patsios architecture+construction tasarımı Manhattan Çatı Barı projeleri var. Ayrıca Dirim Dinçer’in Nazimi Yaver Yenal: Bir Kağıt Mimarının Hayali sergisine ve Gökçeçiçek Savaşır’ın Haluk Baysal – Melih Birsel Rasyonalizmi kitabına ve Filiz Cingi’nin tasarımla anlatının ötesine geçebilmeye dair yazıları da bu sayıda.
Bilişsel bozulmalar açısından anlamlı bir konu, kültür mirası ya da doğal miras gibi çelişkilerin su yüzüne çıktığı meseleler.
Daha sert, daha iyi, daha hızlı, daha güçlü – robotlar güvenlik, tekrarlanabilirlik ve yüksek hassasiyet ile ilgili işlerde sivrilmişler.
Biriktirmek çoklukla bir tür dünyayı anlamlandırma çabasıyla, biriktirilen şeylerin biriktirenin varlığının bir yansıması, temsili ya da tamamlayıcısı olmasıyla ilişkilendirilir.
Türkiye’de onyıllardır bitmek bilmeyen bir sevda bu. Bir tür umutsuz aşk. Gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini tam olarak bilemediğimiz, bilemeyeceğimiz.
Mimarların, yapılarının hikayelerini kurgularken yaptıkları yolculuğu Heidegger, kasabasındaki kara ormanda yaptığı yolculuğa benzetir.
İlginç bir müze deneyimi olarak Kumu, formunun oldukça güçlü ritimleriyle ziyaretçiyi mimarinin bir parçası haline getiriyor.
Geçmiş yılların pavyonlarına kıyasla Kéré’nin tasarımında topluluk ve toplanma hissi ön planda.
Yaratıcılık -özellikle de teknolojiye dayanan yaratıcılık- gerek arka planında yatan emek süreçleri gerekse gerçekleştirilmesine ön ayak olabileceği gelecek senaryoları babında bireysel-şekilsel değil de kolektif-toplumsal bir olgu olarak yeniden ele alınabilir mi?
Hangisi hangisiydi tam hatırlayamıyorum. Deniz mavi olduğu için mi gök maviydi, yoksa tam tersi mi?
Türkiye’de modern mimarlık anlayışının öncülerinden Haluk Baysal ve Melih Birsel, günümüzde öğretici bir kaynak olmayı sürdürüyor.