Evrensel Bir Olağanlık Manifestosuna Doğru
Bildiğimiz kurallarla oynayan, onlara yeni esneklikler öneren Norm ve Standartlar Bölümü’nde konumlanan Olağanlık Manifestosu, çıkış noktasını Geoff Ryman’ın 2004’te kaleme aldığı Dünyevi Bilimkurgu Manifestosu’ndan (Mundane Science Fiction Manifesto) alıyor. Yazar Ryman, bilimkurgu romanlarındaki yıldızlararası seyahatleri, uzaylı hikayelerini bir kenara bırakıp içinde yaşadığımız dünyaya odaklanılması gerektiğini çünkü dünyevi sorunları göz ardı ederek bir bilimkurgu ortam yaratmanın fantaziyi beslemekten başka bir işe yaramadığını ve başka gezegenlerde yaşam arayışının buradaki tüketimi ve hor kullanımı tetiklediğini belirtiyor bu manifestosunda.
Emmet Bryne ve Alex Dearmond da bu manifestoyu yapıbozumuna uğratarak tasarım disiplinine aktarmayı hedefliyor. Teknolojik gelişmelerin ve inovatif fikirlerin peşinden koşarak tasarım yapılmasındansa dünyevi meselelere eğilmeyi öneriyorlar. Bryne ve Dearmond bu fikri, basit cümlelerin posterler üzerine işlendiği, yerde sergilenerek herkese ücretsiz dağıtıldığı bir düzenle sunuyorlar.
İlgili İçerikler:
-
4. İstanbul Tasarım Bienali’nin Katılımcıları Açıklandı
-
4. İstanbul Tasarım Bienali Beyoğlu’nda Altı Mekana Yayılıyor
-
4. İstanbul Tasarım Bienali’ne Başvurular İçin Son Gün 15 Aralık
-
4. İstanbul Tasarım Bienali'nden Açık Çağrı
-
Galataport: Sıfıra Sıfır
Denize ve kente sıfır konumlanan Galataport projesi ile İstanbul'un kıyı kullanımına dair ne türden olanakların es geçildigini Ersen Gürsel, Haydar Karabey, İclal Dinçer ve Tavit Köletavitoglu ile konuştuk.
-
4. İstanbul Tasarım Bienali’nin Küratörü Belli Oldu
-
Etki-Tepki
Ahmet Doğu İpek, Can Altay, Merve Ünsal ve Sinan Logie ile gelecekte sanatsal üretim ile kent ilişkisinin izleyebileceği yeni rotaları konuştuk.
-
Katılımcı Mimarlık: İmkanlar ve Tuzaklar
Katılımcı mimarlık pratiğini Bengi Akbulut, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Merve Akdağ Öner, Sait Ali Köknar, Senem Doyduk ve Sinan Omacan ile konuştuk.