Birdy 2214
Tasarım Bienali, Kişisel Bölüm ile başlıyor ve bu bölümün en kişisel odası Birdy 2214’ün Yüzün Mülkiyeti ve Yeni Hayatta Kalmacılık adlı işlerle birlikte paylaştığı oda. Birdy 2214, çok basit bir yolla üç konuya birden parmak basıyor: toplumsal cinsiyet, sürekli işgal altında olma hali, kişiselleştirme arzusu.
Erkek tavus kuşlarının görkemini yeniden hatırlatmak ve erkeklere de kendilerini ifade etme şansı sunmak adına onlar için ürettikleri aksesuarlarla Meriç Canatan ve Fatosh Erhuy, toplumsal cinsiyet konusuna yeni bir kapı açıyor. Birdy, doğada çoğunlukla dişilerden daha alımlı formlarda olan erkeklerin, beşeri hayatta daha sade ve düz bir forma bürünmelerini sorguluyor . Tüylerden yaptıkları askı ve papyon gibi aksesuarlarla erkeklere toplum içinde kendilerini konumlamaları emredilen kalıpları yeniden düşündürüyor.
İşin kendini ifade ettiği bir diğer uzam ise 2214. O tarihte sivillerin sürekli işgal altında olacağı öngörüsüyle yola çıkan proje, bugünün halkları baskı altında tutan devletlerin askeri ve polisi önlemlerinin sürekli hale geleceğini öne sürüyor. Bu, felaket senaryosu da gaz maskeleri, kasklar ya da dizlikler gibi kendimizi daha güzel göstermek için değil de korumak için taktığımız aksesuarların gündelik yaşamımızın bir parçası olacağını imliyor.
Birdy 2214 de bu bağlamda bu koruyucu aksesuarların yine de kişiselleştirilme gereksiniminin ortaya çıkacağını öngörerek ve bunu erkeklerin toplumsal cinsiyet dogmalarıyla birleştirerek askeri malzemeleri tüylerle birleştiriyor. Ve askeri disiplinin öldüren katılığıyla tavus kuşlarının narin ve hafif dünyasını dramatik bir şekilde çarpıştırıyor.
İlgili İçerikler:
-
18. İstanbul Bienali’nin Küratörlüğünü Christine Tohmé Üstleniyor
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı