Gelecekte Herkes 1,5 Dakikalığına Kahramanlaşacak
Birkaç yan yana dizili karanlık odadan birine daha giriyorum. Odanın ortasında bir kürsü var, birisi ekranda gördüğü soruları yanıtlıyor ve karşısına yanıtlarından mükellef bir senaryoyla baş başa buluyor. Önüne gelen A,B,C seçenekleriyle bir uçakta normal bir vatandaş olduğunu deklare etmiş durumdayken birden tuvalette gizli bir paket gördüğünü ve acil çıkış kapısını açıp paketi fırlattığını okuyor. Bu esnada arkasındaki dev ekran patlama görüntüsünü yansıtıyor, üzerinde bulunduğu kürsü yürüyüş bandı formunu alıyor. Sonra da ekran bu kez ona şunu soruyor: Şimdi kendini bir kahraman gibi hissediyor musun? Sonra o gidince sıra bana geliyor, kendime başka roller ve mekanlar biçiyorum. Bittiğindeyse kendimi kahraman gibi hissedip hissetmediğimi tartmaya çalışıyorum, emin olamıyorum. Bunu, yaptığım iş için düşünmeye başlıyorum sonra.
Sarraf Galeyan Mekanik’in bu çok yalın işini, dünyayı kurtarmaya soyunduğunu iddia eden mimar ve tasarımcılara bir yanıt olarak okumak lazım. Bir yandan dünyayı kurtarma ve kahraman olma fikriyle sarkastik bir şekilde alay ederken öte yandan bunun herkesin gündelik yaşamında takınacağı tavırlarla ya da değiştireceği alışkanlıklarla mümkün olabileceğini hafiften sezdiriyor. Güneşli bir günde, sıradan bir vatandaşın tüm uçaktakilerin hayatını kurtarma olasılığıyla bir tasarımcının dünyayı kurtarma olasılığını eşitleyerek yapıyor bunu da.
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı
-
Sosyal Konutun İtibarı
Mimarlığının insan ile kurduğu ilişkiyi anlatması bakımından her örnek özgün ve değerli. Ancak sosyal konutun yaşamımızdaki yeri daha gündelik, akışkan ve sürekli bir gerçeklik olarak ağırlık kazanıyor.