Taş Baskı Sökülürken
Şikago Mimarlık Bienali’nde sergilenen ve etkinlik bittikten sonra yerinde sökülen “Rock Print” yerleştirmesi, tasarım fikrini üretim sürecinin tam tersini yansıtan yıkım süreciyle etkileyici bir şekilde gözler önüne seriyor. Dört ayaklı heykel, herhangi bir harç ya da birleştirici kullanılmadan, algoritmik bir şekilde üretilen desene uygun yerleştirilen tel ile birlikte katmanlar halinde dizilen taş yığınından oluşuyor. Taşların oluşturduğu ince dilimlerden dolayı üç boyutlu baskı teknolojisinin analog hali gibi görünen teknikte malzeme için “tersine çevrilebilen beton” adı kullanılmış.
Videoda, sergi alanına getirilen otomatik bir makara yardımıyla heykel içindeki tel ayrılırken, taşlar tepeden tabana ilerleyen bir şekilde ayrılmaya başlıyor. Telin geri sarılışıyla birlikte sökülüyormuş gibi gözüken heykel bir volkan gibi taşları püskürtmeye başlıyor. Çalışma, inşaat sürecini yenilikçi malzemelerle adapte ederek oluşan döküntülerin ve atıkların azaldığı senaryolar üretebilme ihtimallerini sorguluyor.
Üretim sürecini de aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz:
İlgili İçerikler:
-
Yeni bir Bienalin Eşiğinde: “Aura ve Sergilenebilirlik”*
Bienaller mevsimine girdiğimiz bu aylarda, sanat deneyimine ve bununla ilgili olarak bienallerin tarihine farklı bir açıdan bakmak mümkün mü? Damla Göre, bu soruyu, Walter Benjamin ve sanat eserinin giderek değişen alımlanışı aracılığıyla ele aldı.
-
Acaba Size “Antroposen” Yerine “Antreposen” Diyebilir Miyim?
Eğer mimari kararların da ekosisteminden söz ediyorsak, aradaki farkı ortaya koyan bir mimari eylemsellik, süreci bütünüyle bambaşka bir modele sıçratacak bir kurgulama potansiyeline sahip.
-
Bir Halk Sağlığı Sorunu Olarak Bienaller
16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekanları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
Vardiya: Esnasında ve Sonrasında
16. Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde mimarlık öğrencilerini vardiyalar halinde sürece dahil eden Türkiye Pavyonu’nu ve düzenlenen 13 farklı atölyede elde edilen birikimi, projenin küratörleri ile konuştuk.
-
Chicago Mimarlık Bienali 2019
-
4.İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül'de Ziyarete Açılıyor
-
İstanbul Bienali'nden Sanatçı ve Araştırmacılara Çağrı
-
Sosyal Konutun İtibarı
Mimarlığının insan ile kurduğu ilişkiyi anlatması bakımından her örnek özgün ve değerli. Ancak sosyal konutun yaşamımızdaki yeri daha gündelik, akışkan ve sürekli bir gerçeklik olarak ağırlık kazanıyor.