XXI’de bu ay Atölye Kolektif'in tasarladığı seyir terası 270° Sivrihisar, Unparelld’arquitectes tasarımı spor tesisi Agora, MK Mimarlık tasarımı Seciloğlu Evi, Özgüven Mimarlık'ın genel merkez binası ve Spacon & X ekibinin kendileri için tasarladığı çalışma alanı Spacon & X Studio projeleri var. Mimar Sevinç Hadi'nin mesleğine, mimarlık eğitimine, kente ve birlikte yaşamanın mekanlarına dair deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı tefrikamızın, Milli Reasürans Kompleksi’nin tasarım ve yapım sürecini de bulabileceğiniz son bölümü ve Hakan Anay’ın iki eğitim yapısının tasarım yaklaşımını değerlendirdiği yazısı da bu sayıda.
Diyarbakır’da deneyimlediğimiz “yürür-çizer” atölyesi de pek tabii bu risklerden tamamıyla azade değildi. Fakat bu riskleri dikkate aldığını düşündüren özellikleri de barındırıyordu. 30 civarı katılımcısının yer yer birleşerek yer yer ise dağılarak tatbik ettiği bir yöntem olması, bir diğer deyişle ufkunu bireyci bir deneyimle sınırlamaktansa belirli bir kitleselliği mümkün kılması bu anlamda not edilmeli.
Paris'te Notre Dame Katedrali’nin kulesini ve çatısını kül eden büyük yangının daha dumanları tüterken nasıl onarılacağı, hangi yöntemlerin kullanılacağı tartışılmaya başlandı.
Olan biteni anlamak, ne düşündüğümü ve hissettiğimi çözmek, Notre Dame özelindeyse bir kaybın yasını tutmak için zamana ihtiyacım var.
Bir şeyler yaptıklarında tasarımcıların uyguladıkları zeka, kullanıcılara geri yansıtılır ki kullanıcılar bu şeylerle etkileşime geçtiklerinde tasarımcıların onların yapmalarını istedikleri şeyi yapsınlar.
Tefrikamızın beşinci ve son bölümünde Sevinç Hadi, Milli Reasürans’ın tasarım ve yapım sürecine dair detaylara değiniyor, mimarlığın yaşamı tasarlamanın bir parçası olduğunu vurguluyor.