XXI Şubat sayısında Mars Mimarlar tasarımı Ariana Sustainable Luxury Lodge, Steven Holl Architects tasarımı Barts Maggie's Kanser Merkezi, FREA ve SCRA'nın birlikte tasarladığı Kara Harp Okulu Savunma Sporları Çalışma Alanı, LTL Architects’in The Contemporary Austin-Jones Center projesi, Vector Architects’in Suochengli Mahalle Kütüphanesi, Studio AVC tasarımı 50 Eswyn Road konutu, Acararch tasarımı ADAS ve her ikisi de yarışma sonucu elde edilmiş Stüdyo501 Mimarlık'ın Bodrum Ticaret Odası Hizmet Binası ile İkiartıbir Mimarlık’ın Lüleburgaz Yıldızları Kadın Akademisi var. Ayrıca bu sayıda Dirim Dinçer’in Louis Kahn’a Yeni/den Bakış: Cemal Emden'in Fotoğrafları, Çizimler ve Resimler sergisine dair izlenimlerini ve Esra Bici’nin tasarımda kimlik üzerine kaleme aldığı yazısını okuyabilirsiniz.
Zira koruma, toplumların geçmişleriyle yapılı çevre üzerinden ilişkiye geçmelerinin başlıca araçları arasında sayılır. Ancak ana akım yaklaşımlar korumayı genelde anıtsal addedilen binaların muhafazası ve fiziksel olarak güçlendirilmeleri olarak algılar.
Yeni ve eskinin mimaride bir arada kullanılması, tarihi karakterin korunmasını sağlarken binanın işlevselliğini ve kullanımını artırarak yapıyı yeniden canlandırır.
Dünyada bırakılmışların, insan ve kurumların, ışık ve hayallerin eşlik ettiği Louis Kahn, mimarın ötesinde bir figür.
Ulusal tasarım kimliği, bir ülkenin kendine has tasarım kültürü, nesne ve referanslarını kapsayarak o ülkeyi tasarım diliyle diğerlerinden ayırır.
İktidar, siyasetin dışındaki devlet işlemlerinden, işleyişinden destek alır ve onlarsız işleyemez. Bu yüzden iktidarın merkezine yalnızca siyaseti koyarsak, iktidarı anlayamayız.
Özdeş ile tekdüze arasında salınıp durur tekrar ve ritim.
Sıradanın ötesine geçebilmiş, ustaca kurgulanmış müzeler, içindeyken başka mekanlarda uyanmayan birçok duyguyu ziyaretçisinin zihninde tetikliyor.