XXI'de bu ay AP03 Experimental Architecture Laboratory’nin konut projesi Casa Kuale, Tom Godden Architects ve Matthew Crawford Architects tasarımı Skyplay kreş projesi, NZI Architects’in Montreuil’deki katılımcı konut yerleşimi, Matali Crasset’in Fahrenheit 451 kitabından esinlenerek tasarladığı Les Presses Du Reel kitapçısı, DC.AD tasarımı Cucurico restoranı ve sanatçı Edoardo Tresoldi ile yaptığımız söyleşi yer alıyor. Ayrıca 4. İstanbul Tasarım Bienali’nin temasını, kürasyonunu, sergi tasarımını, küratör Jan Boelen, yardımcı küratörler Nadine Botha-Vera Sacchetti ve sergi tasarımcılarından Aslı Çiçek ile yaptığımız söyleşilerle ele aldığımız dosyamızı da bu sayıda bulabilirsiniz.
4.İstanbul Tasarım Bienali küratörü Jan Boelen ile dünyadaki değişimlerin tasarım pratiğine etkisi, bienalin teması "Okullar Okulu" ve gelecek potansiyelleri üzerine konuştuk.
Sınırlar çizilmesine ve “sınıf”landırma meselelerine duyulan rahatsızlıkların kökeninde, bir çizgi çekme ve bir sınır oluşturma girişiminin üsttenci, katı, kısıtlayıcı ve sınırlandırıcı bir yaklaşım olarak değerlendirilmesinin yattığı görülüyor.
Sanatçı ve tasarımcı Edoardo Tresoldi ile geçici ve aşkın bir boyut kurduğu, kamusallığın farklı katmanlarını dahil etmeye yoğunlaştığı işleri ve pratiğinin temeline yerleştirdiği kavramları konuştuk.
Yetimhane (Büyükada-Prinkipo Rum Yetimhanesi) gibi hafıza mekanları kitaplara benzetilebilir. Hatta çoğu zaman kitaplardan daha çok bilgi verir. Sürekli kafamızda sorular sormamızı sağlar.
Absürt ile gerçek arasında salınmak için harika bir egzersiz.
4.İstanbul Tasarım Bienali sergi tasarımcılarından Aslı Çiçek ile bienal mekanlarını yorumlama biçimleri ve sergi tasarımı üzerine konuştuk.
Adam odadan içeri girdi. Vaviyen anahtarı çevirip floresan ışıkları yaktı. Cılız mavi ışığın içinden geçti. Trençkotunu duvardaki portmantoya astı.
4.İstanbul Tasarım Bienali yardımcı küratörleri Nadine Botha ve Vera Sacchetti ile "öğrenme biçimi olarak tasarım” konsepti, bienal seçkisi ve kamusal programı üzerine konuştuk.
RIBA’nın Stirling Ödülü’ne yaklaşımı maalesef mimari ödüllere olan saygıyı azaltmakta ve halkın mimariye bakışını değiştirmekte.